onsdag 16 februari 2011

Dagis i riksdagen?

Idag läste jag Tisdagens DN, jag vet lite sent men med två små barn så prioriteras tidningar bort..... När jag kom till sidan 3 föll min blick på rubriken "Petzälls ersättare dömd för förtal". Det handlade om SD riksdagsman som blivit sjukskriven på grund av dålig psykisk hälsa och ersättare som var dömd för förtal. Visst var det konstigt att ersättaren Marcus Wiechel fick bli ersättare när SD gjort en så kallad vandelsprövning för att undvika riksdagsledamöter som är dömda för brott. Men tydligen är förtal inte något allvarligt.....
Men i alla fall det som gjorde mig mest förbannad är att förra veckan gjordes en röstning som tack och lov SD och de rödgröna förlorade. Röstningen handlade om att förbjuda utlänningar i småviltsjakten!
??? Nu har det väl ändå gått för långt, vad har det för betydelse om utlänningar kommer och nöjesskjuter när svenska medborgare gör det? Nu vet jag inte vem som la förslaget men börjar SD ta fäste i riksdagen och kommer att få igenom "sina åsikter"?

Nä det finns viktigare saker som politikerna kan lägga sin energi på och fram för ett mångkulturellt samhälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar