söndag 26 augusti 2012

Doptårta och hemligt bröllop

För flera månader sedan fick jag en frågan av en väns syster om jag kunde göra doptårta till hennes tvilling döttrar. Under tidens gång utökades det till en bröllopstårta också. Bröllopet skulle vara hemligt för gästerna. Det var ca 60 gäster bjudna så vi kom fram till tre enskilda tårtor där en var doptårtan, den andra var bröllopstårta och den tredje skulle innehålla hela familjen på 6 personer. Bröllopet skulle gå i plommonlila och jag fick bilder på alla familjemedlemmar och hur brudens klänning skulle se ut. Familjen har en hund som också fick plats på tårtan.

Igår var det äntligen dags!

Till doptårtan använde jag mig av en silikonform för att göra bebisar. Tvillingarna fick ligga på en lila filt med lila volangbyxor.

Till bröllopstårtan modellerade jag brudparet sittandes bredvid varandra. Den lilablommiga klänningen fick jag handmåla. Kostymen var inte det enklaste att få till den riktiga skärningen på, det måste jag klura mera på.

Familjetårtan fick prydas av ett familjeporträtt, Anette, Mattias, Natalie, Adam, My, Tindra och hunden Lucky förstås. 














Tårtorna innehöll ljusa bottnar, halloncurd och passionsfruktsmousse. Spacklade med marängsmörkräm, täckta med MMF. Dekorationerna var gjorda i sockerpasta.

Stort grattis till Anette och Mattias, och så klart till My och Tindra!
Tack för att jag fick göra era tårtor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar