söndag 1 april 2012

Trolltårta

Igår var vi på maskerad med temat skogsväsen. Det var min svägerskas 30 års kalas och jag hade fått äran att göra tårtan. Självklart så följde jag temat och gjorde en grön våningstårta med blommor och fjärilar, högst upp på tårtan satt en liten trollflicka och höll i en blomma som en fjäril hade slagit sig ned på. Tårtan bestod av ljusa botten som var färgad grön, passionsfruktsmousse och halloncurd och täckt med MMF, dekorationerna är gjorda av sockerpasta.
Det är extra roligt när jag får vara med och äta tårtan och jag måste säga att den var riktigt smaskig.












3 kommentarer:

  1. Jättefin ♥ Så duktig du är!
    Kram

    SvaraRadera
  2. ... usch... nu blir jag ju hungrig...
    Undrar om den var lika smarrig som "min" häst tårta.... / Nina

    SvaraRadera