söndag 18 september 2011

Wienerbröd, spandauer

Maken kom med ett önskemål nu på eftermiddagen. Det var att jag skulle baka Wienerbröd till honom. Så jag satte igång och blandade ihop allt, skivade margarin, kavlade, kylde, kavlade, kylde, kavlade..... snacka om tidskrävande bakverk. Receptet och beskrivningen tog upp en hel sida i kokboken. Det är så mycket att jag inte orkar skriva av det till er. Men slutresultatet är jag nöjd med, inte illa för att vara första gången. Det ska ju tydligen vara en svår sak att baka, så att mina blev fluffigare än vad man är van vid är bara att hurra för. Tydligen är ett vanligt problem att de blir för platta och torra.


5 kommentarer:

  1. Tack så mycket, de smakade bra så här på morgonkvisten! :-)

    /Kollega till Maken

    SvaraRadera
  2. Rickard på Pingdom tackar och bockar för dessa utsökta bakverk.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt gott. Bästa frukosten på hela veckan, med all sannolikhet. Jag niger så det knakar i knäna. Tack.

    SvaraRadera
  4. Vad kul att de gick hem! Å så lite smygreklam för firman där också, bra jobbat ;-)

    SvaraRadera
  5. Tack för väldigt goda wienerbröd! Mvh Supporten på Pingdom

    SvaraRadera