onsdag 22 december 2010

Dags att börja!

Igår passade jag på att klippa till kjolarna. Det känns väldigt fel att sy kjolar nu när det är -28°C ute.

Tjejerna och jag trotsade kylan och gick ut till postlådan. Tyvärr var den tom så passade på att fixa stallet. På väg tillbaka till postlådan skulle jag testa om bilen gick att starta. Det gjorde den inte..... Jag fick dessutom klättra in via passagerardörren, över basen till babyskyddet! De andra dörrarna var fastfrysta, så nu sår kupévärmaren på. Men men, vi får dra igång den med hjälp av den andra bilen.

Vi kom till postlådan samtidigt som postbilen saktade in och han hade ett paket till mig. Så nu har mina 4 jättetrådrullar kommit.
Nu ska jag bara lyckas sysselsätta tjejerna så att jag kan få trådarna på plats och testa att sy. Men hur svårt kan det vara??

Ikväll klär vi vår fina "disneygran" som min bror har hämtat på jaktmarken. Kanske provsmakar vi kanelkakan jag bakade idag. Recepet är långpannekakor från Dansukker men jag la till 1 msk kanel, saft från 1 pressad apelsin och 1/2 dl vetemjöl. Uppe på ska det bli en apelsinglasyr, gjord på apelsinjuice och florsocker.

Nu till syrummet och herr Husky!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar