tisdag 21 december 2010

Det första!

Igår packade jag upp den nya HUSQVARNA VIKING® HUSKYLOCK™s21. En coverlock-maskin som ska bli min nya bästis. Vi har massor att lära om varandra och förhoppningsvis ska det gå smidigt. Jag kommer dock inte svika min andra bästis Hugin Veronica, utan hon behövs också. Herr Husky kan ju inte sy raksömmar, dragkedjor, knapphål och dylikt.... 

Sytråd kommer med posten i morgon, den är beställd från Bibbis Textil, som verkar ha en otrolig service. Jag beställde sent igår kväll och fick idag svar om att paketet skulle skickas på eftermiddagen!
Velourtyget som min mamma köpte förra veckan ska straxt stoppas i tvättmaskinen, innan det klipps ut till kjolar åt tjejerna på Alice begäran.

En julklänning till Alice ska också hinnas med innan jul. Den syr jag i röd krossad velour utan stretch, så där får det bli dragkedja i ryggen tror jag. Veras klänning är redan klar, men den fick knytband på axlarna i stället.

1 kommentar:

  1. Va kul! Jag kommer kika in här och kolla vad du gör! :D Så kul att se vad andra kan göra, sånt som man själv bara kan drömma om.. ;)

    //Hanna

    http://elliotochmamma.blogg.se/

    SvaraRadera