torsdag 23 december 2010

Fjasko!

Hur svårt kan det va????
Förväntansfull skuttade jag in i syrummet i morse, medan barn och make satt och roade sig framför barnprogrammen på TV. Projektet att byta tråd i herr Husky stod på schemat.
Jag började med att knyta fast de nya trådarna i trådstumparna som satt i maskinen, började sen tra/handmata igenom för att få fram den nya tråden. 3 trådar gick jättebra, men den 4 vägrade ta sig igenom nålsögat. Jag försökte klippa och knyta på nytt men utan bra resultat. Till slut var det bara ett enda trassel, så jag gav upp för denna gång och gjorde mig och resten av familjen reda för julklappshandling.

HA! Trodde jag ja! Bilskrället ville fortfarande inte starta, inte ens med hjälp av startkablar från den andra bilen. Tack och lov för vår tilläggsförsäkring hos FOLKSAM på bilen, så inom 40 minuter var assistanskåren på plats. Med sig hade han en startbox som efter ett 10-tal försök fick igång bilen. Sen blev de raka vägen till Mekonomen för att köpa ett nytt batteri.

Äntligen kunde vi börja shoppa loss! Det blev en lite lagom mängd som nu ligger fint under granen, som bara har vält en gång hittills!

Passade på att göra en Mozartrulle och chokladsvampar, fast gjorda på skumsvampar istället, till morgondagen, för då är det JULAFTON om någon har missat det!

2 kommentarer:

  1. gjorde lussekatt, kanelbulle, och en snigel av min marsipan förut, skulle ju gjort svamp istället ser jag nu! :D men mne, nästa år!

    Gott nytt år Elin! Hälsa familjen!

    SvaraRadera
  2. Jag tog en genväg.....
    God Jul på dig och familjen!

    SvaraRadera