måndag 11 april 2011

Bullar i mängder

Eftersom det ska bli 3-års kalas i helgen så bakas det för fullt här hemma. Ja, nu är ju inte det något ovanligt men eftersom vi blir ganska många så bakas det större mängder. 75 bullar har jag knåpat ihop, passade på att baka 36 muffins under jästiden. Eftervärmen användes till Polkabiscotti och Lakritsbiscotti. Kvar att baka är småkakor, jag tror att det får bli färgglada drömmar, lite dammsugare då jag har söndersmulade muffins i frysen. Korvbröd hoppas jag att jag hinner med, annars får min mamma göra det. Tårtorna ska göras på fredag. Pust!


Färgglada schackrutor bakades i Fredags.


Resten av dagen tillbringades ute. Långpromenad med Vera innan vi hämtade Alice på dagis. Därefter gungade vi och grillade korv och fläskfilén som åts till kvällsmat på altanen! 



1 kommentar:

  1. inlägg som de här får mig att önska att vi bodde närmare varann.
    då skulle vi inte bara ha hästterapi,
    utan också bakskola. bak som i bakning. inte bak som i rumpa ;)

    SvaraRadera