onsdag 6 april 2011

Vår vår vår!

Äntligen har snön tinat bort så att jag kan inspektera grönsakslandet. Vilken underbar överraskning jag hittade under alla löv i kryddlådan. Min stora fina Timjan har klarat vintern galant! Likaså jordgubbarna, trots alla lerkokor och stenar som hamnade där vid avloppsgrävningen. Nackdelen med att snön försvinner är att då ser man förödelsen av "fotbollsplanen", numera lerig puckelpist.... Jaja, vi har ju godkänd avloppsanläggning (gråter inombords). Hoppas att bäste herr "Lycksta Micke" kan få ordning på eländet med sin grävmaskin.




Hittade röda knölar vid kanten av potatislandet, bortanför "hallonpinnarna", RABARBERNA är på väg upp!!!! Bara för det så bjuder jag på mitt allra bästa grilltillbehör; Rabarberchutney.

4 port Chutney 
2 dl 
2 dl 
1 st rödlök i tunna strimlor
2 tsk 

Tillagning

Blanda rabarber, strösocker och röd lök i en gryta. Smaka av med ingefära. (Var inte rädd för att smaksätta lite extra - det är mycket gott till grillat kött). Koka upp och låt småputtra ca 20 minuter. Rör någon gång emellanåt. Häll upp i burk och låt svalna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar