torsdag 25 augusti 2011

Tystnaden

Förlåt mina vänner att det blev paus i bloggandet igen, men familjen åkte på en sista minuten-kryssning till Helsingfors. Snåla som vi är så tog vi billigaste hytten och där nere i djupet på båten så fungerade inte internet.
För barnen och mig var det första gången på kryssning. Hytten var lite och hade våningssängar. Det passade inte riktigt oss med två små barn, så vi tog helt enkelt loss två madrasser och lade dessa på golvet nedanför en av sängarna.
I Helsingfors var vädret kanon, fast prognosen sa tvärtom. Strålande sol, så det passade att äta glass. Nr vi letade lunchrestaurang så passerade vi Karl Fazer, komiskt. Vi får väl se om jag och maken sitter där och äter om några månader.
Vi tog en sväng in på Stockmann och handlade lite pepparkaksformar.


Väl tillbaka på båten så passade vi på att bada innan det var dags att vända om mot Stockholm.

Imorgon fyller Vera 1 år så idag har det förberetts för helgens kalas. Två sorters muffins har bakats och en morotskaka.
Familjen skickade jag iväg på äventyr så att jag kunde stöka runt ordentligt. Meningen var att jag skulle passa på att städa, men jag fastnade i syrummet..... En av farfars tröjor blev en klänning till Alice. Passar perfekt inför kommande semestervärme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar