måndag 24 oktober 2011

Chokladbakelse

Ofta så får jag massa "muffinsmagar" kvar när jag dekorerar mina muffins. Med muffinsmagar så menar jag den delen i mitten av muffinsen som jag skär bort för att få en grop att lägga fyllning i. Dessa fryses in, om inte maken hinner fram först....
Idag tog jag fram en påse med "chokladmagar" som jag värmde i micron så att de blev mjuka. Jag mosade samman dem och fyllde en halv portionsform som jag hade lagt plastfolie i. Jag pressade samman magarna så att de blev en enda "botten". Sedan spritsade jag överbliven chokladtryffel och så på med ett lager "magar" igen. In i frysen en stund så att bakelsen höll formen när jag vände upp och ner på härligheten och lossade form och plastfolie. På med smält choklad och toppa med en ros av sugerpaste. Snabbt och enkelt.


2 kommentarer: