fredag 14 oktober 2011

Packad och klar....

Ja alltså jag är helt nykter, det är väskan som är packad. Med bakgrejer. Undrar om jag ens kommer att använda hälften.... Allt från bunkar till spritsredskap, sax, handduk till skedar.
Imorgon åker vi till Stockholm och tillbringar dagen på Junibacken med barnen och mormor och morfar. På eftermiddagen ska vi tävlande träffas på Nordiska museet och få se hemliga lådan med ingredienserna vi ska använda oss av. Det ska finnas ett "buffébord" med basvaror som vi också får kika på. Vi ska träffa domarna och lämna "ta med bidraget".
Kvällen och natten blir till att fundera och kolla i kokböckerna.

På Söndag morgon så börjar vi med att mäta upp våra ingredienser, därefter ska vi presenteras på scenen. Sen börjar tävlingen...... Vi blir uppdelade i 2 omgångar. 3 st kl 12-13 och 3 st 13-14. Undertiden man bakar så provsmakar domarna "ta med bidraget". Efter man är klar med bakningen så provsmakas det och sedan är det dags för domarna att säga sitt och prisutdelning.

Den största utmaningen blir inte bara att hinna baka något på 1 timme, utan vi ska dessutom dela kök alla 3 tävlande. 1 ugn finns bara, hoppas alla vill ha samma temperatur.

Jag bjuder på en kaosartad packbild, notera kokbokshögen....

2 kommentarer:

  1. Jag är sååå spänd för din skull och håller alla tummar jag kan i helgen! Kramar i massor och lycka till, det kommer gå bra det här!

    SvaraRadera
  2. Lycka till idag, det kommer gå så bra så :) Kramar

    SvaraRadera