måndag 25 juli 2011

Terminaltårta

Igår hade vi besök av min mans jobbarkompisar. Eftersom de jobbar i databranschen så önskade sig min man en tårta som såg ut som terminalfönstret som de sitter och jobbar i hela dagarna. Han fick skriva några kommandon som skulle stå på tårtan. Smakerna skulle vara vildhallon och lakrits. Eftersom ett terminalfönster är svart så gjorde jag MMF som ag färgade med svart hushållsfärg, tyvärr hade jag bara en flaska så det blev endast mörkgrått. Det fick bli marängsmörkräm med lakritssmak och hallonen åkte vi till Ludvika och plockade, passade på att gå på loppis och fynda bakformar och kokböcker.

4 kommentarer:

  1. Mycket, mycket god var tårtan! Jag tror ingen webbserver dog i onödan när denna tårta bakades. Stort tack för senast, förresten!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Idag pratades det om denna episka tårta på jobbet. Drygt ett decennium senare och minnet av den är fortfarande starkt. Så den gjorde intryck 🎂.

    SvaraRadera