onsdag 26 januari 2011

Kocken

Jag älskar ju att laga mat och ägnar mycket tid åt veckomatsedeln. Idag har jag gjort nästa veckas matsedel och när jag var klar gick jag och hämtade posten. Till min glädje låg nya numret av LAGALÄTT där. Jag fick nästan lust att göra matsedel för en vecka till, men jag behärskade mig.

Just nu sitter jag och kollar på Leila Bakar på TV. Det ser smaskens ut men varför måste hon vara så, ja vad ska jag säga, sockerpräktig?
Annars måste jag säga att den Svenska varianten av Masterchef inte är lika bra som den från USA. Dessutom kopieras den ju rätt av, lökhackning och separera ägg.... Nä nu ska jag sluta gnälla.


Nästa helg är det Antik- och sy-mässa här i Västerås, så det blir nog en sväng förbi där för att kolla utbudet!

Dags att klunka vidare på honungsvattnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar