söndag 30 januari 2011

Söndagsmys

Blev väckta tidigt i morse. Men Jimmy fick sova en stund till för jag och Vera gick ner och gjorde frukost. Vi bakade scones och gjorde pocherade ägg, stekte prinskorvar och pressade apelsinjuice. Sen ropade vi efter Jimmy. Smaskens!
Vi passade på att ta en morgonpromenad i det fina vädret när Vera skulle sova och sen åkte Jimmy för att hämta hem Alice (och mormor och morfar). Morbror Kricke och Lothar kommer lite senare.
Idag bjuder jag på söndagsmiddag (till lunch). Det blir wienerschnitzel med smörslungad potatis och till efterrätt dumlebrûlée. Brûlèen står i ugnen nu, potatisen är skalad och paneringen är förbered.
Vi skippar babysimmet idag eftersom Vera fortfarande är jättesnuvig, tråkigt för då får vi inte träffa Leo, Fredrik och Bushra. Men nästa vecka så hoppas jag att vi kommer iväg!

Nu ska jag fundera ut vad jag sa använda äggvitorna som blev över till.....

1 kommentar:

  1. I wish att även det här låg i släkten..
    Matlagandet-kunskapen..

    Jag önskar att hoppet lever o att ådran inte visar sig förrän man får barn..
    Men jag anar kära Elin, att du hade den innan du fick kids också :)

    Jag ska skärpa mig....Med matlagandet o bakandet och grejandet.. skärpa mig!

    SvaraRadera