fredag 28 januari 2011

Nysytt och 80-talsmat

Idag har jag banat väg in i syrummet. Jag förstår inte varför allt hamnar där inne. Dammsugaren mitt på golvet, babyskydd, tvättkorgar, 5! fleecefiltar, pappersinsamlingskassar...... Men det gick ganska lätt att skjuta allt åt sidorna för att ta sig förbi.
Herr Husky och jag sydde en shoppingväska till Alice som hon kan ha till alla sina matvaror, istället för doktorväskan.
När jag satt och sydde som bäst så kom hovslagaren, han hade visst glömt ringa och tala om att han skulle komma. Men han hade i alla fall bråttom så vi bokade om tiden till nästa vecka.

Ikväll blev det 80-tals mat. Köttfärspiroger med inbakad förrätt, dvs baconlindad sparris. Väldigt god kombination. köttfärssåsen gjorde jag på rödvin istället för krossade tomater och den stod och små puttrade i 2 1/2 timme. Snacka om slowfood!

Imorgon ska Alice på teater med mormor och morfar, Astons stenar heter föreställningen.

Nu ska jag gissa städer: Vart är vi påväg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar