tisdag 25 januari 2011

Tak över huvudet

Jag går och funderar på hur vi skulle kunna göra så att Vera får ett eget sovrum, när det nu blir dags. Vi har bara två sovrum, en pytteliten toalett och massor av kattvind på övervåningen.
Min första tanke var att vi skulle bygga ut hela huset (jag vet, jag lider av storhetsvansinne) med två rum på nedervåningen och ett stort sovrum med walking closet på övervåningen. Då skulle vi dessutom passa på att flytta köket till matplatsen och gör badrummet större med hjälp av gamla köket.. som sagt, storhetsvansinne! De nya rummen skulle bli matplats och hobbyrum.
Men om vi nu skulle göra denna utbyggnad så skulle vi vara tvungna att såga ner transparent blanch-äppelträdet och det tar emot...

Så nu har jag en annan plan. Det är att bygga en takkupa ut från den stora kattvinden mot stallhållet. Kupan skulle i så fall gå hela vägen ut där fasaden börjar och på så sätt få ett till rum utan "större" ombyggnad. Det borde ju vara hur enkelt som helst för min bror med sitt företag Krickes Bygg. 
Måste klura mera på det här.... Vi har väl något år på oss innan Vera ska flytta från vårt rum om jag känner oss rätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar