onsdag 16 februari 2011

Är huvudet dumt får hästarna lida......

Ja ibland så undrar jag hur min hjärna fungerar. Igår kväll kom Jimmy och sa att höet var slut. Det fanns inte så att det skulle räcka till kvällsfodringen. I förra veckan tömde jag hästtransporten på de höet som låg kvar och då tänkte jag: Undrar om det räcker till helgen..... Sen tog tankeverksamheten slut.
Det blev till att ringa "grannen" och åka över och fylla två höpåsar av hennes hö. Tur att det finns snälla människor! Så idag har jag varit till min riktiga höbonde och hämtat 8 balar hö, ja det var allt jag fick in i bilen. Hästtransporten är insnöad. Så projekt skotta snö har inletts. Inte kul kan jag säga, jag orkade med 10 meter av grusvägen på framsidan. Det är ca 60 cm snö som har drivit dit..... Men vi har till på Lördag på oss, då kommer släkten på den traditionella trettondagsmiddagen och parkeringar behövs.... Ja, vi har varit sjuka så den har skjutits på. Kalkon blir det i alla fall och Mullvad till efterrätt.
Söndag blir höhämtardag.

Igår sydde jag en mössa till min pappa som fyllde år. Det gjordes på frihand utan mönster. Den blev lite stor så min mamma snodde den. Hon gillar stora mössor. Det får bli till att sy en ny till pappsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar