fredag 4 februari 2011

Gnäll

Nu tänker jag gnälla.
Igår var jag och hämtade ut Liberoboxen Up N Go på Lindex. När jag packar upp grejerna hemma blir jag besviken över att det "bara" är Blöjor, lotion, duschcream, strumpor, engångshaklappar och våtservetter. Alltså nu kommer gnället. Först och främst, ENGÅNGSHAKLAPPAR! Varför skulle jag ha nytta utav engångshaklappar?? Snacka om miljöovänligt. Hellre tvättar jag kläderna än använder dessa.
Men det värsta: VÅTSERVETTER! Varför försöker "alla" pracka på mig dessa hemska ting? Aldrig att jag använder det till mina barn, massa konstiga tillsatser som jag ska torka mina barn med. NEJ TACK och åter NEJ TACK!! Innehållsförteckningen är ju längre än på köpta köttbullar (vilket inte heller kommer in i detta hus)! Tacka vet jag skum-tvättlapparna, ska jag iväg någonstans där det mot förmodan inte finns vatten så blöter jag tvättlapparna hemma och lägger i plastpåse.
Libro är inte de enda som försöker pracka på mig våtservetter utan ICA gör likadant. Jag har en bonuskupong som ger mig 10:- rabatt på varje blöjpaket jag köper. Efter 10 paket så får jag ett gratis paket VÅTSERVETTER!!!! GAAAHHH! Varje gång tackar jag vänligt nej till kassörskan som frågar om jag har tagit dessa tvättlappar och förklarar att jag inte vill ha dessa till mina barn. Varje gång får jag till svar; "Men det finns ju parfymfria." Ja tacka fan för det i alla fall.....

Nä nu är jag klar, om det är någon som vill ha en förpackning våtservetter så hör av er, om ni törs......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar