fredag 11 februari 2011

Snökaoset

Ojoj vad det har kommit ny snö. Jimmy började med att skotta fram sin bil ur carporten, det tog väl en timme. In och duscha och sedan gav han sig iväg till jobbet. Men han kom inte långt, vid "Hedensbergsrakan" hamnade han i diket. Bärgare fick komma och dra upp bilen. Så tre timmar efter att han väckte mig så var han tillbaka hemma igen. Det blev till att jobba hemifrån.

Hela gårdsplanen och vägen upp har drivit igen. Jag fick pulsa i snö upp halva låren när jag skulle till stallet och postlådan. Vad kul det ska bli att skotta bort allt!!!

Jag känner mig sysugen, undrar om jag ska gå och klippa till kjolen som jag har lovat Alice. Mönstret är från Ottobre nr 1/2010.  Då kanske den hinner bli klar till morfar-firandet på Söndag.

Idag har jag och tjejerna roat oss med att baka mormors nougatrutor. Smaskens smakade dem, men de såg inte lika fina ut som när min mormor gör dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar