lördag 5 februari 2011

Nedräkningen har börjat

Melodifestivalen är det förstås jag menar. Tack och lov att jag är gift med en lika traditionsbunden man.... "Mitt barn" har somnat och Jimmy nattar "sitt barn", så jag har dukat upp mellotilltuggen: chips, dipp, ostbågar, lösgodis och vatten! Kvällens deltävling går i Luleå. Startfältet är:
Jag har inte lyssnat på någon låt innan så det ska bli spännande att höra vad det är för något. När jag snabbt ögnar igenom startfältet så ser det inte lovande ut. Dilba brukar inte vara min favorit, Swingfly: rapp, Jenny Silver: njä, Jonas Matsson: Vidare via webjoker, Le Kid: Pop?, Rasmus Viberg: finns inte ens på Wikipedia, Pernilla Andersson: har en nice man, Danny: Idolpopparen har blivit stor!

Min vilda gissning är att Danny och Pernilla Andersson går vidare till  final, Swingfly och Jonas Matsson till andra chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar