fredag 4 november 2011

Lakritsmuffins

Jag har länge gått och sneglat på påsen med tyrkisk peppar som har legat i skafferiet. Maken har försökt göra anspråk på den men blivit nekad. Nu var det dags att den fick komma till användning. Hela påsens innehåll åkte ner i matberedaren och under ett fasligt oljud krossades det till smulor. Dessa blandade jag 4 tsk i vanlig muffinssmet för 12 muffins. Samma sak med marängsmörkrämen, 4 tsk där med och så toppa med mera smulor. Nu kom jag på att jag hade tänkt ha hallon i, men det glömdes bort i ivern.






5 kommentarer:

  1. Men kvinna! De där får du allt skicka med bud till mig :D Hur gör man marängsmörkräm? Det låter så gott!

    SvaraRadera
  2. Hehe, förstod att du skulle gilla dem ;-)

    nu finns receptet på Marängsmörkräm här: http://kringelin.blogspot.com/2011/11/marangsmorkram.html

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att dina muffins är alldeles gudomliga! Dina lakrits-biscottis är ju det :d

    SvaraRadera
  4. de låter intressant,har också tänkt att testa göra lakrits muffins.får nog ta snart och göra det,ser supersmarrigt ut men ja skulle nog byta mot käck.
    supergott

    SvaraRadera
  5. Käck, visst är det den ganska mjuk och sötlakrits? Själv föredrar jag tyrkisk peppar, mums. De sista muffinsarna slinker ner nu.

    SvaraRadera