fredag 25 november 2011

Serbisk länkning och häst

Min man har Serbiska arbetskamrater och det har resulterat i vänskap med en serbisk fru, Biljana. Tyvärr har vi vissa svårigheter att förstå varandra när vi skriver på våra modersmål, men tack och lov för Google translate säger jag bara.....
Biljana har en egen blogg och igår dök det upp ett inlägg där jag fanns med. Hon hade bakat mina Marshmallows muffins. Oftast så bakar jag dem någon gång och sedan faller de i glömska. Så det blir extra kul att se att det används av andra!

http://www.lutkiceikrpice.com/2011/11/marshmallow-muffins.html


Annars så har vi sjukstuga här hemma, så överlevnad står högs på listan. Förkylning kan ta knäcken på en. Tiden jag tillbringar i köket består av att värma honungsvatten och bre mackor åt barnen....

Lite trolldeg har vi orkat leka med. Då passade jag på att skulptera en häst och en soldyrkare inför nästa helgs tårta. Det blir nog bra bara jag orkar mig ner på stan för att köpa de rätta färgerna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar