torsdag 26 januari 2012

Tystnaden

beror på gallstensanfall....

Jag har inbokad operationstid den 14/2, trevlig alla hjärtans dag med andra ord.... Just nu försöker jag klara dagarna fram till dess. Två dagar i rad har jag fått anfall efter lunchen. Igår var det så illa att jag fick åka till akuten och efter 3 timmars ihållande kramper så började det släppa, men av Voltaren-sprutan som jag så snällt fick i skinkmuskeln reagerade min mage och gav mig magkatarrs-smärtor i magsäcken. Tack för det! Efter en härlig magcocktail som bedövar vägen till magsäcken och själva magsäcken så avtog dessa smärtor något och läkaren vågade släppa hem mig.
Idag klarade jag mig på mina mediciner här hemma och det gav sig efter 1 ½ timme.
Nu knaprar (eller det är fel ord, för tabletterna ska sväljas hela) jag dubbel dos innan varje måltid och håller tummarna att jag slipper eländet så att jag orkar baka lite.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar