tisdag 8 mars 2011

Fantasifull färg

Jag gör matsedel efter en kokbok varje vecka. Men jag följer oftast inte receptet utan hittar mest inspiration från det. Som idag så blev det Laxfilé i ugn med couscous och apelsinsås. Färgtemat var alltså gult. Wokgrönsaker med gulmorot som tillbehör. Jag hittade ett recept på apelsinsås men det innehöll paprika och eftersom jag är allergisk mot just paprika så fick min fantasi hjälpa till. Eftersom jag ville ha en gul sås så föll valet på de frysta mangotärningarna. Det passade galet bra till den knaperstekta laxen och couscousen.



Apelsin- och mangosås 4 port

Saften från 2 apelsiner
1/2 förpackning frysta mangotärningar
1/2 gul lök, hackad
1 hönsbuljongtärning
1 dl vatten

Häll allt i en kastrull och låt puttra i 10 minuter. Mixa till en slät sås och ställ på värmning till serveringen.

Enkelt, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar