torsdag 17 mars 2011

min härliga dag

Ibland bokas det in för mycket på en och samma dag. Idag var en sån dag. Lämna Alice på dagis 9.00, babysim 11.30, hämta Alice på dagis 14.00, BVC med Vera 14.45. Kan tillägga att det tar ca 25 minuter att åka till stan..... Jag räknade kallt med att få stressa och hålla mig till strikt tidsplan.
Men det behövdes inte för min pappa, barnens morfar, tog en ledig eftermiddag och åkte hit och hämtade Alice på dagis och lekte resten av eftermiddagen. Så jag fick en heldag på stan, Yey!
Började med att parkera hemma hos mamma och pappa som bor mitt i stan. Promenerade med Vera i vagnen till badhuset, badade och promenerade ner på stan igen. Åt lunch på Bredbar och kunde i lugn och ro läsa en tidning eftersom Vera sov i vagnen. Sen blev det shopping för glatta livet tills det var dags att gå till BVC för Veras 6 månaders sprutor, stackars liten.
Shoppade fleecebyxor, strumpor och två pyjamas till Vera, sammetsjeans, strumpor och en tröja till Alice och jeans, två linnen och en T-shirt till mig. Kände mig riktigt uppåt när jag körde hem igen. Jag tror att jag ska använda Torsdagarna till Lyxdag i fortsättningen!
Kvällsmat fick bli pajer från frysen. Nu soffträning, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar